12.23.2013

Peynirli Su Boregi

Ben bu boregi cok keyifle yaptim canim kardesim basarili blog yazarimiz Kevser Kacar in evinde onunda yardimlariyla gule oynaya yaptik.Zaten onla yaptigimiz yerseyden keyif aliyorum kiyafet alisverisi haric amannnn :D
Oncelikle sunu belirtmeliyim kardes candir :)
Gelsin Tarif...

  • 6 su bardagi un 
  • 4 yumurta
  • 1 tatli kasigi tuz tepeleme olmayacak :)
  • 1 cay bardagi sovuk su
  • 1 cay kasigi kabartma tozu
  • yufka aralari icin 1 paket 250gr tereyag
  • 250 gr beyaz peynir maydonoz



Unumuzu kabartma tozuyla birlikte eleyelim ortasini havuz yapip yumurtalarimizi suyumuzu tuzumuzu ekleyip iyice yoguralim sert bir hamur olmali manti hamuru kivaminda ve uzerine nemli bir bez koyup 15 dk dinlenmesini saglayalim.

Bir tencereye su koyalim kaynasin.Hamurumuzu 10 bezeye ayiralim her bir bezemizi mantiyufkasi kalinliginda acalim buda teknik olarak 1mm eder ama kim olcmuski diceksiniz ben cetvelle baktim evet 1mm kalinliginda olmali :)
Tepsimizin en altina actigimiz ama suya atmadigimiz yufkamizi serelim diger actigimiz yufkalarimizi kaynayan suya atalim tek tek ve 1 dk pisirelim daha fazla piserse eriyecektir. Pisen yufkalarimizi bir suzgeci ters cevirip uzerine serelim ki suyunu akitsin daha sonrada tepsimize dizelim yufkalarimiza ayni islemi uygulayacagiz ve hepsinin arasina erittigimiz tereyagini surelim. 5 inci yufkamizi tepsimize alinca maydonoz ve peynirli harcimizi yufkamiza yayalim ve geri kalan 5 yufkamizida kaynatip suzup aralarini yaglayip tepsimize dizelim sadece en uste koydugumuz yufkamizi daha ince acip kaynatmadan tepsimize sericez.
Uzerine isterseniz yumurta surersiniz ama ben tereyagi surmeyi tercih ediyorum boregimizi kesip uzerine tereyagimizi surup onceden 200 derecede isitilmis firinda kizarana dek pisirelim.
Afiyet olsun... 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)