1.05.2014

Domates Corbasi


Sizlere cogumuzun sevdigi domates corbasinin evde kolay yapilimi anlatacagim gercekten bence farkli bir lezzet ve soguk kis gunlerinde kesinlikle denenmesi gereken bir lezzet...

Tarifim 4 kisiliktir
4 buyuk boy domates tatli olmasi gerekiyor
50 gr tereyagi
1 kahve fincani sut yada krema
1 yemek kasigi un
4 bardak et suyu yada normal su
Uzeri icin kasar peynir 


Yapmamiz gereken ilk is domateslerimizi soyup rondoya atmak olmali rondoya atip parcaladigimiz domateslerimizi tenceremize alalim uzerine et suyumuzu (yada normal suyumuzu) ekleyelim orta ateste kaynamaya birakalim.Kaynayip iyice ozlesen corbamizin altini kisalim. Ayri bir cezvede unumuzu tereyagimizla pembelesene dek kavuralim.
Kisik ateste biraktigim corbami ben puruzsuz istedigim icin suzgecten gecirdim ve domates parcalarini suzgecte ezdim dolayisiyla domatesler cope gitmedi yine corbanin icindeler ama onlari kimse farketmeyecek :)
Tekrar ocaga aldigim corbanin icine kavurdugum unumu agir agir ilave edip karistirmaya devam ediyorum yaklasik 5dk kaynattiktan sonra bir kahve fincani sutumu corbama ilave ediyorum daha onceki yayinlarimdada belirttigim gibi ben krema kullanmiyorum sut bence daha hafif ve ayni lezzeti veriyor. Sut veya krema kullandiginiz tariflerinizde tuzu en sona saklamaniz gerekiyor yoksa corbaniz kesilebilir.Sutle birlikte bir tasim kaynattiginiz corbanizin altini kapatip tuzunu ekleyebilirsiniz. uzerini kasar rendesi yada kuru nane kullanabiliriz ama ideali kasar rendesidir :)
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)