2.04.2014

Soslu Sebze Kizartmasi (Saksuka)


Bazen insanin cani kizartma ister bence en guzeli ayranla bunu tamamlamaktir.
Cok cok basit yapmasi ama heryer yag icinde kaliyor o ayri bir dert :)
Yapiniz yiyiniz ama bence kizartma olayini cok sik hale getirmeyiniz cunku yuksek kalori aman diyim :)
Bu tarife saksuka diyorlar bende soslu kizartma diyorum cocuklugumdan beri bizde hic saksuka denmedi anneme sordugumuzda kizartma yapiyorum derdi saksukada neymis :))) Ama tabi diger bir adi saksukadir.


2 buyuk boy patlican
1 buyuk patates
carliston biber
4 domates 
1 dis sarimsak
1 cay kasigi tuz



Patlicanlarimizi kup kup dograyalim patatesleride ayni sekilde dograyalim biberlerimizin isterseniz iclerini cikarip isterseniz oylece kizartabilirsiniz ama ben icinde sebze kurdu olmasi dusuncesiyle cikartiyorum.
Sebzelerimizi hafif tuzlayalim ve suyunu tamamen suzelim  
Patlicani ben her zaman suda bekletirim acisini vermesi icin sizede oneriyorum.
Once patateslerimizi kizgin yagda kizartalim cunku patlican once kizartilirsa patatesin rengini ve tadini bozabilir.
Patetesler kizarinca tabagin alt katindaki yerlerine iyce suzerek alalim.Patlicanlarimizi kizartip onuda patateslerin uzerine alalim en son biberlerimizi kizartip suzdukten sonra en uste onu birakalim.
Kizartma islemi tamam ama onemli olan yani kizartmaya tat vericek olan sos yapimidir.
Domateslerimiz minik kupler halinde dograyip tavaya hic yag koymadan alalim uzerine 1 dis sarimsak rendeleyelim 1 cay kasigi ama tepeleme degil  tuzumuzuda ekleyip iyice pismesini saglayalim.Suyunu tamamen cekmeli ve kup kup olan domatesler erimeli, sosumuzu yaklasik 30 dk pisirdikten sonra sovumasi icin bekletelim sovumus olan sosu kizartmamizin uzerine dokup uzerini maydonozla susleyelim bu tamamen istege kalmis ama bence maydonoz cok yakisiyor hem goruntu hem tat bakimindan :)

Kizartmamiz hazir Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)