3.16.2014

Mini Kostebek Pasta


Kostebek Pastayi biliyordum defalarcada yapmisligim vardir ama Mini Kostebek bilmiyordum Facebook sagolsun bi arkadas paylasmisti  denedim hakikaten bencede buyuk halinden daha cekiciler ve daha kolay servis ediliyorlar buyugune kiyasla ben kucugunu oneriyorum tercih sizin :)

Pandispanyasi
***********
4yumurta
4kahve fincani tozseker
3 kahve fincani un
3yemek kasigi kaynar su
2 yemek kasigi sivi yag
3 yemek kasigi kakao
1paket kabartma tozu

Kremasi Icin
**********
2 su bardagi sut
3 yemek kasigi nisasta 
2 yemek kasigi un 
1 yumurta sarisi
1 kahve fincani seker
1 paket vanilya yada meyve rendesi


Pandispanya =>dikkat istiyor biraz ugrastiriyor ama ben tarifimde iddaliyim :)
yumurtalarin sarilarini ayri bi kaba aklarini ayri kaba alalim 
Sekerin 2 fincanini sarilara 2 fincaninida aklara koyalim aklari krem santi gibi olana kadar cirpalim. 
Yumurta sarilarini sekeri ve sekerin uzerine kaynar suyu olcusuyle yagi ekleyip 5 dk mikserle cirpalim 
Kakaoyu ve un kabartma tozunuda ekleyip cirpmaya devam edelim.
Mikseri bu asamadan sonra kesinlikle kullanmiyoruz yumurta aklarini sarilara sipatula yardimiyla ekliyoruz ve yine sipatulayla karismalarini sagliyoruz cirpmadan sadece yavas hareketlerle karistiriyoruz 
Firinimizi 200 derece yapip kekimizi kalibimiza dokup firina verelim 
Firini onceden isitmayalim 30 dk da pismis olucaktir.
Krema yapimi => cok basit buna pastaci kremasi diyorlar sutu tenceremize alip diger tum malzemeyi ekleyip cirpma teliyle cirpalim ve orta ateste surekli karistirarak pisirelim goz goz olunca ocaktan alalim soguyunca katilasifaktir kullanacaginiz zaman mikserle yada kasikla bile tekrar acabilirsiniz.




Pisen kekimizi soguyana kadar kaliptan cikarmayalim Soguduktan sonra tersini cevirip bir bardak yardimiyla yuvarlak kekler cikaralim benim verdigim olcuden 12 tane mini kostebek cikiyor.
Yuvarlak sekil verdikten sonra etrafindan kalan diger kek parcalarini elimizle ufaliyoruz.
Kremamiza bu ufaladigimiz kek parcaciklarindan 2 yemek kasigi ekleyip karistiriyoruz.
Kek tabanlarina iki yemek kasigi kremayi resimdeki gibi doseyip 
 Ufalanmis pandispanya kirintilarina buluyoruz.

Resimler size yapiminda daha yardimci olacaktir  :)





Afiyet Olsun...











1 yorum :

  1. Harika, bunu arkadasım hazırkeklerle yapıyor çok lezzetli oluyor..Ellerinize saglık

    YanıtlaSil

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)