3.16.2014

Sosyete Mantisi (Mini Sosyetikler)



Esim bu boregi cok sevdi  laf aramizda bende cok severim :(
 Artik sevilen bu mini sosyetikleri ayda bir yapmaya karar verdim .
Normalde bilirsiniz daha buyuk yapariz ama ben ufak yaptim  daha guzel oldu.
He birde bir suru sosyete mantisi tarifi okudum hic biride annemin bana ogrettigi tarif degildi nedenini birazdan aciklicam size :)
Ama sunu bilir sunu solerim bu tariften sasmam Yasemin Sultan bir seyi soluyorsa muhakkak  bi bildigi vardir :)


Malzemeler
***********
2 yufka 
200 gr dana kiyna 
1 ufak kurusogan
1 tutam maydonoz
1 cay kasigi karabiber
1 tatli kasigi tuz


Yufkalari 8 e bolelim yani once dorde sonra herbir parcayida ikiye ayiralim,
Ic hazirligi icin annemin bana ogrettigi sosyete mantisinin icini 
cigden kavurmadan koyduguydu.
Kiymamizi bir kaba alip uzerine cok minik dogradigimiz kurusoganimizi,
maydonozumuzu,karabiber ve tuz ekleyip iyice yoguralim.
Yufkanin basina 1 sira  kiyma doseyin ve sarin gul seklini verip kurdan gecirin
 Kiymayi ister kalin ister ince koyun merak etmeyin pisecektir. 
Hazirladigimiz sosyetiklerimizi kizgin yaga atalim ve orta atese alalim iki tarafinida iyice kizartalim. Suzerek tabaga alalim ve uzerine sarimsakli yogurt gezdirelim.
Gercekten coluk cocuk cok begenecektir hemen deneyin derim :)
Afiyet Olsun ....

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)