4.13.2014

Feslegen Soslu Makarna

Feslegenli Makarna


Cok sevdigim bir tat sosu tamamen bana ozeldir ve kesinlikle bu sosu cok seveceksiniz...
Makarnayi birde feslegen sosla yemelisiniz ben ilk bu tadla 3 yil once isyerimdeki usta ascinin 
 illa tadina bak demesiyle tanistim zira ben karisik ve yapilisini gormedigim seyleri yemem 
icim almaz ama gercekten fikrim degisti:)
3 yil once tarifini benle paylasmayan Ali usta ya sevgilerle :D
ben yaptim hatta kizmasin onunkinen dahada iyi oldu :D
Hemen tarife geciyorum....



  • 1 paket istiridye makarna
  • 1 tatli kasigi tuz 
  • su
Sosu Icin:
  • 2 dolu yemek kasigi petso( feslegen sos)
  • 1 dolu yemek kasigi un 
  • 1 bucuk cay bardagi sut
  • 50 gr tereyag yada yarim cay bardagi sivi yag
  • 1  tatli kasigi tuz



Oncelikle makarnalarimizi 1 tatli kasigi tuzla kaynayan suya atip 20-25 dk pisirelim bu pisme suresi her  makarna icin degisir makarnamiz yumusak olsun ama seklinden birsey kaybetmesin.


Simdi sosun hazirlanisina gecelim petso sosu tum marketlerde bulabilirsiniz ama ben kendim yapiyorum blogdada aparatifler bolumunden tarifini bulabilirsiniz daha once yayinlamistim cok kolaydir yapimi :)

Mini tenceremize besamel sos icin tereyagimizi koyalim eriyince 2 kasik unumuzu katip cok hafif un pembelesene kadar kavuralim kavrulan unumuza sutumuzu ilave edelim ve bir cirpma teliyle topaklanmasina musade etmeden karistiralim ocakta bu sekilde 1-2 dk karistiralim ve petso sosumuzdan 2 buyuk yemek kasigi alip besamelk sosun icine katalim iyice harmanlanmasini saglayalim en son tuzumuzu ekleyelim ve pisirmeye son verelim.
Pisem makarnalarimizi suzgecten gecirelim ve nekadar istiyorsak tabagimiza alalim uzerine 2 yemek kasigi petso sosumuzdan gezdirip servis edelim.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)