9.12.2014

Keşkek



Merhaba arkadaslar size bugun keskek tarifi vericem. 
Yarinda insallah cok guzel bir borek tarifi gelicek...
Keskek bizim yorede yok ben Malatya`liyim  biz bilmeyiz ama 
esimin memleketinde yani Agri`da cok kiymetli bir yemek ve 
gercekten bencede kiymetli olmali cunku cok leziz ve 
baya yorucu kuvvet gerektiren bir yemek.
Ben kolay yolunu buldum sizede anlaticam ...


Malzemeler (4 kisilik);
500 gr bugday
2 buyuk parca(500gr) kemikli et yada kuzu gerdan
tereyagi
tuz 
kirmizi pulbiber


Oncelikle bugdayimizi iyice yikayalim ve uzerini 4 parmak gececek sekilde su koyup 1 gece onceden islatalim bu islemi muhakkak yapmaniz lazim bugday sisecektir. 
Ertesi gun duduklu tenceremizin en altina etimizi koyalim ben keskekte kemikli et kullaniyorum ama tabi eti baya oluyo ustunde ama kuzu gerdanlada baska guzel olucaktir.
Illa kirmizi etle yapilcak diyede bi durum yok tavuk etide kullanabilirsiniz bu olculerde 2 tavuk budu yeterli olacaktir. 
Tencerenin en altina etlerimizi koyalim ve onceden islattigimiz ve suzdugumuz bugdayimizida etin uzerine bosaltalim.
1 yemek kasigi tuz koyalim ve 1 litre su ilave edelim.
Suyun miktarini goz olcusuylede ayarlayabilirsiniz bugdayin ustunu 15 cm gecmesi lazim esasen bu sekilde yapmaniz daha iyi olacaktir cunku hepimizin tencere olculeri birbirinden farkli...
Ocagi orta atese alalim ve kaynamaya baslayinca ocagi tamamen kisalim. 
Ben saat basi kontrol etmek amaciyla dudukluyu acip karistiriyorum dibine tutup tutmadigina bakiyorum ve tabi suyunun ne kadar kaldiginida kontrol etmek lazim cunku eger yanarsa keskegin hic yenesi olmuyor direk dokmeniz gerekir. 
Bu sekilde kontrol etmelerle 2 saat en kisik ateste keskegim tam anlamiyla pismis oldu. Ama  esas islem bu asamadan sonra basliyor. 
Keskegin icindeki kemikleri cikarip etleri ayri bir yere alalim ve etleri didelim. 
Normalde keske tahta kasikla uzun sure ezerek karistirilarak yapiliyor ama inanin benim kollarim dayanmiyor bende hamur yogurma mikserini icine koydum ve sakiz gibi kivam alana kadar karistirdim. 
Kivam aldiktan sonra didikledigimiz etleride keskege ekliyoruz ve tahta kasikla 10-15 dk karistirmaya devam ediyoruz.
Artik ocagimizi kapatip keskegimizi kenara alabiliriz. 
Servis ederken pulbiberi tereyaginda kavurup uzerine dokebileceginiz gibi sadece tereyagini pembelestirip dokebilirsiniz yada 
keskeginizin ortasina bir parca cig tereyagi koyup kendi isisiyla erimesinide saglayabilirsiniz.

Afiyet olsun...

6 yorum :

  1. Canım ellerine saglık Birkaç kez yemiştim keşkek lezzetli idi:)Ama ben ugraşıp yapamam heralde ..

    YanıtlaSil
  2. tesekkür ederim Deryacım mikserin varsa yaparsın hayatım kasıkla karıstırmayla başa çıkılmıyorda mikserle kolay oluyor tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim yemek ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim Meltem Hanim ben 2 yildir yapiyorum ama gercekten cok farkli bi lezzet :)

      Sil
  4. Memleketim Bodrum'un harika lezzetlerinden biri, siz de çok güzel yapmışsınız ellerinize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim :) Bodrum diyince aklima o mis gibi lokmasi geliyor citir citir :) eger o mis gibi lokmanizin tarifini biliyorsaniz hemen uygulamak istiyorum :)

      Sil

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)