12.14.2013

Firinda Sebzeli Kofte


 Bugun aksam yemegi icin dusundum tasindim bunu buldum oncelikle belirteyim ben cok fazla daha once yapilmamislari yaparim bunuda nette baska biryerde bulamayacaginiza garanti veririm:)

Malzemeler
2 orta boy patates
2 orta boy patlican
2 orta boy domates
15-20 tane havuc 
(ben baby havuc kullandim)
1 tatli kasigi biber salcasi
500gr orta yagli kiyma
1 buyuk boy kurusogan
100 gr cekilmis ekmek ici
maydonoz
karabiber,kimyon,tuz
Yapilisi;
Kiyma,ekmek ici,sogan,maydonoz,tuz,karabiber,kimyonu iyice yoguralim.
Kalin parmak seklini verelim bir tepsiye dizelim ve kizartmayi bitirene kadar dinlendirelim.
Patateslerimizi halka seklinde dograyalim uzun dikdortgen seklinde:)
Har ateste cok hafif kizartalim yalniz pismemelerine ozen gosterelim.
Kizarttigimiz patates ve patlican ve havuclarimizi resimde goruldugu gibi dizelim.
Domateslerimizi ve 1 tatli kasigi biber salcamizi robota cekelim onuda kizartmamizin ustune dokelim.Biraz tuz serpelim.
Seklini verdigimiz koftelerimizide kizgin yaga atalim 1 dk kizartip cikaralim sadece kiymanin kendini toplamasi icin yaga atiyoruz birazcik pembelesince yagdan cikarip kizartmanin uzerine diziyoruz.Aleminyum folyoyla uzerini kapatiyoruz, onceden 200 derece isitilmis firinda 40 dk pisiriyoruz. 


Afiyetle...


2 yorum :

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)