12.14.2013

Erkegin Ev Islerinde Esine Yardim Etmesiyle Alakali


Guzel bir karikatur bu konu nedense erkeklere hadi canim olurmu oyle sey dedirtiyor ama Allah Rasulu yapmis gerisi onemlimi?



"Ben Aişe (Radiyallahu Anha)’ya:

- Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) evinde ne yapardı dedim.
 Aişe (Radiyallahu Anha):
- Kendi ailesinin işinde, yani kendi evinin hizmetinde bulunurdu. 
 Namaz vakti gelince de namaza çıkardı dedi.”
 (Buhari 704)

 Aişe (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:

"Bana, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) evinde ne yapardı? diye soruldu.
 Bende:
 Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bir insandı. Elbisesini temizler, 
 koyununu sağar ve kendi işlerini kendi yapardı dedi.”
(Tirmizi Şemâil 293, Buhari Edebü’l-Müfred 541, İbni Hibban 2/36,
Ebu Nuaym Hilye 8/331 

Hz. Âişe (r.a.) Resûlullah'ın (a.s.m.) şöyle buyurduğunu rivayet ediyor: 

"Mü'minlerin imân bakımından en üstünü, ahlâkı en güzel olanı ve ailesine en lütufkârı olup, en iyi davrananıdır." 
(Tirmizî, İmân:6)

1 yorum :

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)