1.20.2014

Güllaç





Gullac evet Mubarek Ramazan ayinin tatlisi ama sadece 
Ramazan ayindami yapilir bu tatli?
Ozledigimizde yapalim bence :) 
Bizde ozledik ve gullacimizi yaptik hafif bir tatli istiyorsaniz 
iste size oneri deneyin :)


Malzemeler 24cm lik bir tepsi icindir

4 tane gullac yapragi
8 su bardagi sut
1,5 su bardagi toz seker
1 su bardagi dovulmus ceviz
Uzeri icin nar,antepfistigi,ceviz tamamen size kalmis


Sutumuze sekerimizi ekleyip ocaga alalim ve karistirarak kaynatalim.
Gullac yapraklarimizin parlak kisimlari yukari gelicek sekilde 
1 kepce sutle islanmasini saglayalim 
Ben ufak bir tepsi kullandigim icin gullac yapraklarini 
ortadan ikiye ve daha sonrada diger yarimlarida ikiye bolerek islattim yani yerlestirirken ceyrek parcaciklar seklinde yerlestirdim.
2bucuk yufkadan sonra 
iri dovulmus cevizi ortasina yayip
 diger 2bucuk yufkayi da islatarak tepsimize doseyelim. 
Sutumuz articak ama gullac sutu cok seven bir tatlidir 
Tepside kalan sutude diger sute ekleyip tekrar isitalim ve 
onuda gullacimizin ustune dokelim.
Buzdolabinda 2 saat sutu cekmesi icin dinlendirelim.

Ceviz konusuna dikkat etmeniz gerekiyor bazen cevizden dolayi sutlac beyaz yerine esmerlesebiliyor ben cevizi ortasinda sevdigimden dolayi ortasina koyuyorum ama eger misafirlerinize sunacaksaniz bence cevizide ustune sus olarak kullanmalisiniz benden tavsiye ;)
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)