1.16.2014

Nohut Mayali Ekmek



Evet size yine uzun arastirmalar sonucu denedigim ve begendigim bir ekmek tarifi verecegim.Tamamen katkisiz organik Nohut mayali ekmek karsinizda...
Hic bir fikrim yoktu bu ekmekle ilgili ama Tire'li Gokcen abim Tuba nohut mayali ekmek bilirmisin dedi ve denemem gereken bir tat oldugunu soledi :)
Tuba dururmu kollar sivandi ....
Tesekkurler ederim Gokcen abi  denememe vesile oldun ve dedigin gibi gercekten cok begendim.
Bu ekmegi sabah kahvaltisinda isitip tereyagi esliginde denemelisiniz.
Yapimi kolay biraz farkli bir tat ve aromaya sahip ben sevdim ama dedigim gibi farkli bir tat  denemenizi tavsiye ederim.


Oncelikle mayayi hazirlamamiz lazim

1 kahve fincani nohut

1 kahve fincani tam bugday unu
2 kahve fincani sicak su 
1 fiske tuz
1kg lik kavanoz




Yapmamiz gereken ilk is  nohutlari dovmek olacaktir nohutlar 4-5 parca olacak sekilde bir bezin icinde cekic yardimiyla cok kolay ezilebilirler. Daha sonra parcalanan nohutlari kavanozumuza alalim uzerine unu,suyu ve tuzu ekleyip iyice karistiralim su sicak olmali iyice karistiktan sonra kapagini kapatip kavanozumuzu sicak bir yerde etrafini sararak 1 gun bekletelim. Maya tasma yapabilir o nedenle isterseniz bir posetede gecirebilirsiniz.

Ben mayami  anlattigim sekilde oglen saat 4 de sarip sarmaladim evimin en sicak yerine mayalanmasi icin biraktim ertesi gun oglen  4 de mayam cosmustu oyle mutlu oldumki hemen ekmegimi yapmaliyim dedim veee cumburlop kopuk kopuk kabarmis mayayi yogurma kabima doktum :( Doktum doktum ama size son halini cekememis oldum.



Bu hali kopurup mayanin kullanima hazir oldugu halidir. Kokusu oldukca agir 

gelicektir panik yapmaniza hic gerek yok .1 su bardagi sicak suyun icine 4 tane 

defne yapragi alalim ve demlenmesi icin kenara birakalim.


15 dk sonra  artik bir Ön hamur  yogurabiliriz. Ön hamur nedir dicek olursak on hamur mayalanmanin ilk asamasidir kek kivaminda bir hamur elde edecegiz.
Demlenmeye biraktigimiz defne yapraklarimizi sudan cikaralim suyumuzu mayamizin icine karistiralim ve 1 bardak daha ilik su ilave edelim.
Bu asamada kek hamuru kivaminda olmasi yeterli yaklasik 2 su bardagi un alicaktir. Cirpma teliyle iyice cirpalim  ve 30 dk mayasini almasini saglayalim 45dk nin sonunda artik hamurun 2 misli oldugunu gorecegiz.
Simdi pogaca kivamindan biraz daha yumusak bir hamur olmasi icin tuzumuzu ve 1 kilo unumuzu ekleyip iyice yoguralim 1 kg benim hamurumun aldigi un miktariydi ancak siz pogaca hamurundan biraz daha yumusak  kivamda bir hamur  yogurmalisiniz .
1 saat boyunca ilik bir yerde mayalanmasini bekleyelim.Hamur goz goz olacaktir 

Ben borcam kullandim ama baton kek kalibiniz varsa ondada cok guzel olur kalibimizi yaglayalim ve hamurumuzu kalibimiza yayalim.
30dk  kalibin icinde maya almasini saglayalim. hamurumuz bir miktar daha kabaracaktir. Onceden 200derece isitilmis firinda kizarana kadar pisirelim.






Nar gibi kizarinca sicacik ekmeginizin uzerine hemen tereyagini surup cayla denemenizi yapin gercekten enfes ...

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)