2.04.2014

Firinda Patatesli Hafif Kofte

Firin yemeklerini seviyorum hafif oluyor gorsel bakimindan da 
bence insani doyuruyor. 
Yemegi yediren yada yenilme istegi doguran yegane sebebdir gorsel :)
Bu nedenle firin yemekleri bizim evde genelde tamamen biter...
Size bir baska menumu veriyorum firinda patatesli hafif kofte:)
Ben yemekleri tamamen dogaclama yaptigimdan buda 
Benim buldugum bir isim 
Belkide bu yemegin bir baska ismi vardir ama ben bilmiyorum :)


6kisilik tarifdir

500 gr dana orta yagli kiyma

1 cay bardagi rondoda cekilmis bayat ekmek
1 ortaboy kurusogan
1 minik dis sarimsak
1 cay kasigi tuz
Yarim cay kasigi karabiber ve kimyon
5-6 dal maydonoz
1 yumura
1 buyuk boy patates
1 tatli kasigi domates salcasi 
1 cay bardagi su
uzeri icin ceri domates ve biber





Kiymamiza belirttigim diger malzemeleri katarak koftemizi yoguralim yalniz
Soganimizi rende yapip suyunu suzmekte yarar var 
Ben koftelerde genelde bu sekilde sogan kullaniyorum
Lezzetinde suphe duymayin :)
Iyice yogurdugumuz kiymamizi dinlenmesi icin bekletelim 
Bu arada bizde halka halka dogradigimiz patateslerimizi kizgin yaga atalim ve 
sadece 2 dk pismesini saglayalim. 
Patateslerimizin sogumasi icin bekleyelim.
Kiymamizdan ceviz buyuklugunde parcalar koparip yuvarlak hale getirelim tepsinin altina yuvarladigimiz koftelerimizi dizelim uzerlerine 1 dilim patates koyup yine uzerini kofteyle kapayalim. 
Isterseniz ayni islemi 1 kat daha yapabilirsiniz.
Son islem olarak biberlerimizi ve ikiye boldugumuz ceri domatesimizi uzerine koyup kurdanla sabitleyelim.
Salcamizi suda eritip tepsimize dokelim.
Fark ettiyseniz hic yag kullanmadim 
cunku patetesler kizariyor ve illaki etinde yagi hic kullanmasanizda olur hata daha guzel olucaktir agir bir yemek yerine hafif tercih ediyorsaniz tabi :)
Uzerini aleminyum folyoyla sarip onceden 200derece isitilmis firinda 20 dk pisirelim,20dk sonra uzerinden aleminyum folyoyu alip 15 dk daha pisirelim.

Aksam yemeginiz hazir Afiyet olsun...

2 yorum :

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)