6.03.2014

Patlican Doldurma



Uzunca bir aradan sonra tekrar postlarima basladim.
Biraz rahatsizlik sureci gecirdim o nedenle pek fazla sizlerle gorusemedik ama saglik olsun 
Biz yine burdayiz
Bu yemegimin adini kendim koydum kendine has bir adi varmi onu dahi bilmiyorum
Herhangi biryerden tarifte bakmadigimdan hersey dogaclama gelisti ben ad bulamadim siz bulursaniz ne ala :)
Tarif 6 kisilik ve topan patlicanla yaparsaniz daha guzel olur ben malesef topan patlican bulamadigim gibi burda patlicanlar asiri cekirdekli yani patlicanla basim belada 



Malzemeler;
  • 6 tane orta boy topan patlican yada 3 tane iri patlican
  • 1 orta boy kuru sogan
  • 500 gr kuzu kusbasi
  • 2 ortaboy patates
  • 1 buyuk boy havuc
  • 3 buyuk boy domates
  • 1,5 yemek kasigi salca
  • 1 dis sarimsak
  • yarim cay bardagi sivi yag
  • 1 tatli kasigi tuz
  • Kekik

Tarif;

Oncelikle patlicanlarimizi pijama sekli dedigimiz gibi soyalim ve icini kenar kalinligi 1 cm olacak sekilde oyalim ve tuzlu suya birakalim acisini versin yaklasik yarim saat kafi olucaktir.
Suzdugumuz ve kuruladigimiz patlicanlarimizin icini hafif tuzlayalim ve kizgin yagda ayni karniyarik sistemindeki gibi kizartalim.
Cok fazla kizarmasina gerek yok burdaki amac;
Firinda yapilan patlican yemeklerinde olusan o sungerimsi dicem ben :) 
Iste o tadi yok etmektir.
Patlicanlar kizardiktan sonra firin tepsimize alalim.
Onlar soguyana kadar bizde icini hazirlamis olucaz.
Kuzu eti kullandigimiz icin eti kavurmaya hic gerek yok hatta bu sekilde daha lezzetli olucaktir.
bir karistirma kabina eti alalim uzerine 1yemek kasigi salca,
 cok ufak dogranmis 2domates,
yine ufak dogranmis soganimiz,
1dis sarimsak rendesi,tuz kekik ve sivi yagida ekleyip iyice harmanlayalim.

Ufak kupler halinde patates ve julyen dogradigimiz havucumuzuda kizartalim.
Cok fazla degil yaklasik 2-3 dk yeterli olacaktir.
Soguyan patlicanlarimizin icini acalim 1 kasik etli harcdan koyalim.
Uzerine patates ve havuc kizartmasi koyduktan sonra tekrar et koyalim. 
Bu sekilde patlicanin ici kat kat olacaktir.
En uste yine etli harctan koyalim; 
Uzerini bir dilim domatesle kapatip firin tepsimize yerlestirelim.
Bu islemi yaparken kizarttiginiz patlicanin iyice sogumasini beklemeniz lazim yoksa sicagi elinizi yakar 
Ve patlican da delinebilir.

Butun patlicanlari doldurduktan sonra tepsimizin altina 1 buyuk caybardagi sicak su ve kalan yarim kasik salcayi ekleyelim karistirip tepsiye dokelim patlicanlarin uzerine gezdirmeye gerek yok ama isterseniz su miktarini cogaltip o sekildede yapabilirsiniz. Ama domates koyuldugundan ben tercih etmedim. 
Onceden 200derece isitilmis firinda 40 dk pisirelim ...

Begeneceginizi umdugum bir tarif    Afiyet olsun ...

3 yorum :

  1. Hoşgeldin canım...Özlettin kendini..Bukadar ara verme:)
    Patlıcan doldurma iyiymiş...Bence böyle kalsın...Çok lezzetli gözüküyor.. Patlıcanın herşeyini severim..Ellerine saglık

    YanıtlaSil
  2. Saol canim bende sizi ozledim ne diyim blog arkadaslarim bir baska :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda deneyeceğim harika gözüküyor

      Sil

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)