12.23.2013

Patatesli Kiymali Borek

                                                              
  Kahvaltiya ne yapim ne yapim diye dusundum hadi borek yapim dedim kollaei sivadim:)
Karsinizda kendim yaptim diye demiyorum enfes patatesli kiymali borek...
Hadi gelsin tarif...
  • 1,5 su bardagi ilik sut
  • 1 yumurta aki hamura, sarisi uzerine surulecek
  • 4 su bardagi un
  • 1 cay kasigi tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 250 gr dana kiyma
  • 4 buyuk patates
  • 1 buyuk kurusogan
  • 1 kucuk cay bardagi sivi yag
  • karabiber,tuz
  • icine 150 gr tereyagi 1 cay bardagi sivi yag




Malzemelerimizle hamurumuzu yoguralim yumusak bir hamur olsun.
15-20dk dinlenmesi icin birakalim.


Kiymamizi soganimizla ve yagimizida ekleyerek kavuralim.Kavrulan malzemeye patates karabiber ve tuzumuzu ekleyelim.Sogumasi icin bekleyelim.

Dinlenen hamurumuzdan buyuk bir beze alip merdane yardimiyla servis tabagindan bira daha buyukce acalim icine tereyagi ve sivi yagi karisimimizdan bolca surup kenara cekelim diger bezemizi acip ayni islemi yapalim onu kenara alip ilk actigimizi elimizin yardimiyla cekistirerek inceltene kadar acalim kolayca acilacaktir. Eger bu islemi yapamiyorsaniz oklava yardimiyla hamurunuzu istediginiz kalinlikta acabilirsiniz.
Yagsiz kaldigi yerleri yaglayalim icine hazirladigimiz ic harcindan heryerine gelecek sekilde yayalim,rulo seklinde sararak tepsimize alalim her bezemiz icin ayni islemi yapacagiz.Haburlarimiz bittikten sonra istedigimiz olcude keselim uzerine yumurta sarisi ve susam surerek Onceden 200derece isitilmis firinda kizarana kadar pisirelim.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)