10.12.2014

Kiymali Bamya


 Merhaba arkadaslar bayadir tarif paylasamadim yeni blog tasarimlari epey vakit aliyor ama artik biraz sayfanin hakkini verelim ve tarif paylasalim dimi:)
Bamyayi cok severim 2 yildir Amerika`dayim bamya bulabilecegimi hic dusunmemistim ve buldugum gibi sepete attim.
Cokta iyi yaptim ozluyorum bu tatlari...


Malzemeler:
Yarim kilo bamya
200-250 gr orta yagli kiyma
1 buyuk boy kurusogan
3 orta boy domates
1 limon
sivi yag ve tuz 

Oncelikle bamyalarimizin tepelerini derin kesmeden yuvarlak bicimde temizleyelim.
Temizledigimiz bamyalari  bir limon sikilmis suya alalim ve 
yarim saat bu suda birakalim.
Hem rengi daha guzel olucaktir hemde bu sekilde ic suyunu vermicektir. 
Tenceremize kup kup dogradigimiz soganimizi alalim yagda soyle 2 -3 dakika cevirip kiymamizi ekliyoruz  bu sekilde kiyma suyunu verip cekene kadar kavuruyoruz.
Kavrulan kiymamiza kucuk kupler halinde dogradigimiz domateslerimizi atalim.
Tuzunuda ekleyip ocagi kisilim domatesler biraz eriyene kadar bekleyelim.
Domatesleriniz biraz yumusadiysa bamyalarimizi sudan alalim.
Direk tencerenin icine atalim tekrar sudan gecirmeyelim.
Ayni taze fasulye yaparken uyguladigimiz gibi bi 10 dk bamyayi karistirarak kavuralim.
En son 2 su bardagi ilik suyumuzu ekleyip ocagi iyice kisiyoruz ve 
yarim saat sonra mis gibi bamyaniz pismis oluyor... 
Ben yemegin kendisinede biraz limon siktim ama tamamen tercihe bagli 
isterseniz sikmayadabilirsiniz.
Afiyet olsun...




9 yorum :

  1. nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bamyayı hiç sevmem ama enfes lezzetli duruyor Ellerine saglık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim Deryacim gurbette olunca oyle kiymetli oluyorki anlatamam:)

      Sil
  3. Kimyali bamya??? Kiymali mi yoksa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yazim hatasi olmus belirttiginiz icin tesekkurler :)

      Sil
  4. Bamyayı sevmem ama ellerinize sağlık :)
    Bu arada blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  5. Bamyayı küçükken hiç sevnezken şimdi bayılıyorum. Söyleyince bile ağzım kamaşıyor. Sizi kardeş dikiş bloggerlarından buldum. Sizi takibe aldım. beğeneceğiniz bloğuma sizi de bekliyorum.. http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık çok severim bamyayı bana da beklerim sevgiler

    YanıtlaSil

yorumlariniz fikirleriniz duzeltmeleriniz benim icin cok kiymetli simdiden tesekkur ederim...
gmail ve blogger hesabi olmayan degerli misafirlerim yorum bicimi seceneginden adi/url yazan yeri secip adi yazan yere isim yazip url yi bos birakip tamama basarak kendi isimleriyle yorum yapabilirler:)